fredag 22 november 2013

After Work, en investering för livet


Fine art photography with a signed certificate of authenticity Edition 1/2                                    ©Photo:Magnus Sundberg

En sen kväll eller mer natt för att vara korrekt på mitt favorithak i Barcelona.
Han kliver in med sitt följe av artister, -vi gör Europa säger han med ett stort och självklart leende. London, Paris och  Barcelona. Han intar baren och jag väntar bara på att han ska komma med ett erbjudande om att han köper hela baren, men han nöjer sig med att beställa och bjuda på rövarhistorier om sitt liv. Innan han går lämnar han sitt visitkort och tackar för en trevlig barrunda.

På visitkortet står det Larry Gagosian och när jag dagen efter googlar hans namn inser jag att det inte bara var rövarhistorier, det är konsthandlaren Larry Gagosian.
Nästa gång jag gör New York har jag med mig konstverket och Larry får gärna göra en investering för livet, som det heter i konsthandlarens värld.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar