lördag 2 november 2013

Slagkraftig rubrik

                            Bild © Mikael Ringlander

Jag tänkte presentera en fotograf varje söndag.
Första fotografen ut är Mikael Ringlander som har två medlemskap som han är stolt över, Svenska Kyrkan och Svenska Pressfotografernas Klubb.
Det är Mikael som tagit bilden på Desmund Tutu. Varför han har valt den bilden och samtalet om döden sparar jag tills i morgon.
Men nu måste jag komma på några slagkraftiga rubriker som jag kan gå ut med inför intervjun med prästen och pressfotografen Mikael.
Samtliga förslag har självklart en bäring i intervjun.

Se människan Mikael Ringlander (fungerar bra i förlagsvärlden och bland intellektuella)
Prästen som åt upp spöket innan lunch (fungerar till min guddotter Greta men inte längre)
Prästen leican och den heliga anden (fungerar nog till pressfotografernas klubb)
Prästen pratar ut om sin nya chef (rakt i famnen på svenska kyrkan)

Läs intervjun med Mikael i den här bloggen i morgon söndag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar