måndag 4 november 2013

Vem är stjärnan?



                                                                                                                                                               ©Magnus Sundberg/GP

                                                                                                                                                               ©Magnus Sundberg/GP




















































Jag jobbade i helgen och i går var uppdraget:konsert med The Fooo på Götaplasten.
Efter en jakt på internet om bandet kände jag mig bara äldre och äldre ju mer jag läste om de fyra grabbarna, men jag blev vägledd av min kollega Johan Lindqvists analys om bandet.
Lämnade gubbkepsen hemma, tog min coola skateboard regnjacka som jag hade köpt i en otroligt cool butik i NY och ett leende som sa att de här killarna känner jag till:)

Men när jag tog en sväng förbi Götaplatsen två timmar innan konserten möttes jag av ett hav tjejer mellan 10-18 år och som väntade i regnet. Då tänkte jag att de lurar man inte i första taget.
Vem är stjärnan? Slank det ur mig. Hur funkar det? Dansar grabbarna?

Nu vet jag att stjärnan heter Omar Rudberg och är 14 år.
Det är jag säker på för min kollega Eleonor pratade med Omars mamma som var där och kollade så allt gick rätt till, han är ju trots allt bara 14 år.
Och att man inte kan spärra in tonåringar med hjälp av ett plastband, även om det är vitt och rött, det vet ju alla mammor. I alla fall inte när kärleken kallar.

Vad Omars mamma sa till min kollega Eleonor Ekström-Frisk kan du läsa i dagens GP.



                                                                                                                                                              ©Magnus Sundberg/GP
                                                                                                                                                                 ©Magnus Sundberg/GP

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar